Klantcases

Wie kan beter vertellen wat de kracht is van jouw organisatie dan een klant die blij is met jouw oplossing? Bijvoorbeeld in een klantcase, referentie of testimonial. En toch zijn er nog veel organisaties die er geen of amper gebruik van maken. Te tijdrovend of te lastig om te schrijven. 

Sutori helpt je om het enthousiasme van jouw klanten om te zetten in krachtige klantcases.

Oprechte verhalen, die anderen overtuigen en daardoor een waardevolle aanvulling zijn op je communicatiemix of contentstrategie. Het verhaal van je klant vangen we in allerlei vormen. Van uitgebreide businesscases tot korte quotes en alles daartussenin. Of in een compacte video. Als je ons vraagt om voor je te schrijven of te filmen, krijg je gegarandeerd een professionele klantcase. Eentje die: 

  • overtuigt: je klant treedt op als jouw ambassadeur. Dat is een veel krachtiger middel dan zelf vertellen hoe goed jouw product of dienst is.
  • herkenbaar is: een testimonial zorgt voor herkenning: “Als zij dat zo hebben opgelost, zal dat bij ons ook vast goed werken.”
  • geloofwaardig is: de klant vertelt zelf over zijn of haar ervaringen, inclusief eventuele tegenslagen. Dat werkt positief.
  • ‘de mens’ centraal stelt: een product of dienst krijgt een gezicht en blijft niet langer abstract. Mensen kopen nu eenmaal liever van mensen, ook in b-2-b.

Doen, zo'n klantcase? Neem dan contact met ons op en we bespreken hoe we je kunnen helpen. 

Wist je trouwens dat de klantcase een van de meest overtuigende instrumenten is binnen communicatie, zeker in b-2-b? Kijk maar eens hier of hier (doorscrollen naar de laatste twee sheets; maar ook de rest is niet verkeerd ;-) ).